26 december 2019
Als uw debiteurenbeleid niet op orde is, heeft dat een remmende factor op uw groei. Met minimale handelingen kunt u een hoop bereiken. Breng uw debiteurenbeleid naar een hoger niveau met deze tips! lees meer...
Oke, dus de betaaltermijn is verstreken, u heeft de klant meerdere malen gebeld, een herinnering en een aanmaning gestuurd, maar krijgt nog steeds 0 op rekest. Wat nu? Dit is het startsein voor het incassoproces. Hoe ziet dit proces eruit en waar moet u op letten? lees meer...
12 november 2019
Voor midden- en kleinbedrijven kan het facturatieproces een doorn in het oog zijn. Factureren wordt gezien als een klusje achteraf en het valt ondernemers vaak tegen hoeveel werk ermee gemoeid is. Bovendien is er nooit een garantie dat de factuur op tijd betaald wordt. Toch is het een essentieel onderdeel van uw business. Want zonder facturatieproces geen cashflow. Wilt u een goed geolied facturatieproces en sneller facturen innen? Hier beschrijven we 10 stappen die uw facturatieproces direct verbeteren. lees meer...
1 oktober 2019
Jaarlijks lopen MKB ondernemers 15 miljard euro mis, omdat facturen niet betaald worden. Bij GCA Finance zien we het in de praktijk vaak gebeuren: ondernemers zijn te goed van vertrouwen en gaan daardoor flink de mist in. Niet betaalde rekeningen zorgen niet alleen voor torenhoge kosten en een negatieve cashflow. Ook vraagt het najagen van onbetaalde facturen veel tijd en energie. Hoe goed u uw klant ook kent, een kredietcheck is altijd aan te raden. lees meer...
26 april 2019
Omzet krijgt pas zijn werkelijke waarde zodra de facturen, gerelateerd aan deze omzet, zijn betaald. Vergelijk dus regelmatig de post debiteuren (met name het totaal van vervallen facturen) met de omzet. De post debiteuren moet dus beduidend lager zijn dan uw omzet. Dan pas kunt u zeggen dat uw omzet ook werkelijk wat lees meer...
29 maart 2019
De praktijk leert ons dat hoe langer u wacht met het versturen van facturen, hoe langer klanten wachten met betalen. Laat of later versturen van uw facturen kan het idee geven dat u blijkbaar niet op een snelle betaling zit te wachten of niet om geld verlegen zit. Zodra er een dienst of product lees meer...
15 maart 2019
Een “goede” klantrelatie? Elke ondernemer krijgt er mee te maken, incasseren van openstaande en soms ook vervallen facturen. Sommige ondernemers zijn bang dat vragen om betaling de klantrelatie negatief zal beïnvloeden. Onze klanten hebben vaak moeite een goede balans te vinden in het benaderen van debiteuren. Meestal blijven ze te vriendelijk, het zijn immers goede lees meer...
U heeft een bedrijf en u doet uw zaken in eerlijkheid en vertrouwen. U streeft ernaar uw openstaande rekeningen op tijd te betalen en verwacht van uw klanten hetzelfde. Een rekening te laat betalen kan iedereen overkomen. Wellicht heeft u zelf wel eens een rekening iets te laat betaald en als u hetzelfde overkomt lees meer...