Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Gepubliceerd op: 15 maart 2019

Een “goede” klantrelatie?

Elke ondernemer krijgt er mee te maken, incasseren van openstaande en soms ook vervallen facturen. Sommige ondernemers zijn bang dat vragen om betaling de klantrelatie negatief zal beïnvloeden. 

Onze klanten hebben vaak moeite een goede balans te vinden in het benaderen van debiteuren. Meestal blijven ze te vriendelijk, het zijn immers goede klanten. Maar is dat ook zo? Als facturen lang onbetaald blijven, mag je dan spreken van een “goede” relatie?

Natuurlijk hoef je de “wanbetaler” niet gelijk te knippen en scheren. Een juiste balans vinden blijft belangrijk. 

Een paar punten die kunnen helpen de juiste balans te vinden:

  1. Zorg voor structuur en continuïteit in de opvolging. Hiermee geef je een duidelijk signaal af, tot hier en niet verder.
  2. Benader elke klant/debiteur op dezelfde manier.
  3. En zorg ervoor dat de schriftelijke correspondentie (aanmaningen, herinneringen) BIK (Besluit Incassokosten) “proof” zijn.

MEER WETEN OVER DEBITEURENBEHEER? OF JE HUIDIGE BELEID LATEN CHECKEN? NEEM DAN VOORAL CONTACT MET ONS OP.