Gepubliceerd op: 17 februari 2021

Debiteurenbeheer Software

Het gezond, en op peil houden van de cashflow!

Covid-19 houdt de wereld stevig in haar greep en zorgt er ook voor dat de wereld om ons heen steeds sneller verandert. We krijgen hierdoor ook steeds meer informatie over ons heen gestort die we sneller moeten kunnen verwerken. 

Zoals wij reeds in onze blog ‘Zo kies je de juiste credit management software (stappenplan)’ hebben geschreven, is goede debiteurenbeheer (credit management) software onmisbaar om het debiteurenbeheer consequent en zorgvuldig uit te kunnen voeren. 

Ondanks dat de meeste boekhoudsystemen de mogelijkheid bieden om een herinnering (of aanmaning) te versturen, missen ze allemaal specifieke functionaliteiten die nodig zijn om het debiteurenbeheer efficiënt en effectief uit te voeren.

Vanaf 50 actieve klanten is het al aan te raden om debiteurenbeheer (credit management) software te implementeren. Deze specialistische software is eenvoudig te koppelen aan vrijwel ieder boekhoudsysteem. Dit zal er dus voor zorgen dat uw cashflow op peil blijft en dat uw facturen op tijd worden betaald. Oftewel alleen zo kunt u uw debiteuren efficiënt beheren.

Onze debiteurenbeheer software biedt voor de vele standaardtaken binnen het debiteurenbeheer een geautomatiseerde oplossing.

Waarom dus kiezen voor debiteurenbeheer (credit management) software?

  • Voor het automatisch bewaken van openstaande, vervallen facturen en acties
  • Om klanten (debiteuren) te segmenteren
  • Uitvoeren van dynamische taken, op basis van specifieke kenmerken en betaalgedrag
  • Batch verwerking van brieven, e-mails en sms’jes
  • Vastleggen van acties en notities, op factuur- en debiteur niveau
  • Registreren, bewaken en automatisch opvolgen van betalingsregelingen
  • Vastleggen en opvolgen van klachten (disputen)

Enkele voordelen van debiteurenbeheer software:

  • Ons alles-in-één platform geeft gepersonaliseerde inzichten, van totaal openstaand tot uit te voeren acties
  • Intelligente en efficiënte workflows aangemaakt in een mum van tijd. Eenvoudig toevoegen van mails, tekstberichten, betalingslinks, voorwaarden en segmentatie in het debiteurenbeheer- en incasso proces
  • Debiteuren portaal, de klant heeft 24/7 toegang tot zijn openstaande facturen via het debiteuren portaal (opvragen kopie factuur, reactie achterlaten, betaling verrichten)
  • Segmentatie, stel segmenten in. Gebruik verschillende parameters zoals klant-type, regio of openstaand bedrag enz…
  • Geïntegreerde e-mail, uw mailbox koppelen aan ons platform en wijs uw mails toe aan de juiste debiteur
  • Opvolging, uw klant wordt geïnformeerd wanneer betalingsbeloftes niet worden nageleefd en wanneer uw klant het best bereikbaar is…
  • Kosten (aanmaning / administratie), voeg op eenvoudige wijze kosten en rente toe aan verschillende workflows.  

Wil je hulp bij het kiezen en implementeren van de juiste software? Of kampen jullie met veel uitstaande facturen en hebben jullie (tijdelijk) ondersteuning nodig? Bij GCA Finance nemen we jullie debiteurenbeheer graag uit handen!

Neem direct contact op voor vrijblijvend advies: laat hier uw bericht achter. Bekijk ook eens onze andere blog voor meer tips over credit management en debiteurenbeheer: ‘Nuttige tips voor effectief debiteurenbeheer’